Yazı Yazarak Nasıl Para Kazanılır?

makale yazarak para kazanma


Yazı yazarak para kazanmak istiyorum diyorsanız ya da makale yazarak para kazanan kişileri duyduysanız ve siz de bu şekilde ek gelir elde etmek istiyorsanız bu yazının tamamını okumanızı tavsiye ederim.

2012 yılından bu güne kadar hem makale yazarak hem de blog yazarlığı yaparak birçok platformda çalıştım. Bu şekilde gerçekten fena sayılmayacak paralar kazandım. Bu da bana birçok tecrübe kazandırdı. Yazının devamında yazı yazarak para kazanma konusu ile ilgili tüm deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım.

Öncelikle kendimize şu soruyu sormalıyız: Neden makale yazarak para kazanmak istiyoruz? Benim bu soruya verdiğim kişisel yanıtım, kitap okumayı ve yazı yazmayı çok sevmemdi. Bu nedenle Blogger dünyasına hem blog yazarı hem de bir içerik üreticisi olarak devam ettim. Sizlerin de bu soruya samimi ve net bir cevap vermeniz önemli. Çünkü cevaplarınız yazı yazarak para kazanma sürecindeki gelişiminizi önemli ölçüde etkilemektedir.

Tabi, herkesin Blogger olmak için yazı yazması gibi bir durum söz konusu olamaz. Siz öğrenci, işsiz veya ek iş yaparak para kazanmak isteyen biri de olabilirsiniz. Yani, demek istediğim şu: İlla bir blog açmak zorunda değilsiniz, makale yazabileceğiniz web sitelerine üye olarak da para kazanabilirsiniz.

Yazı yazarak para kazanma yollarına baktığımızda, ilk aşamada 3 yol vardır:

1. Blog Açmak (Blog yazarak para kazanmak)

2. Makale sitelerinde yazmak (Makale yazarak para kazandıran siteler üye olmak)

3. Hem blog açmak hem de makale sitelerinde yazı yazarak para kazanmak

Şimdi bu yollar üzerine sizlerle biraz konuşalım.

Eğer daha önce yazı yazarak para kazanmadıysanız, ilk madde olan blog açmayı sizlere tavsiye etmiyorum. Çünkü öncelikle makale yazmaya alışmanız, kendi üslubunuzu geliştirmeniz ve SEO’dan biraz anlamanız gerekiyor. Bunun için bir süre makale yazarak para kazandıran sitelere üye olup yazı yazmayla ilgili olarak kendinizi geliştirin derim.

İkinci madde olan makale siteleri ise, ilk defa yazı yazarak para kazanmak isteyenler için ilk tavsiyem olacak. Bu tür sitelere hazır makaleler yazın ve yükleyin. Zamanla yazılarınız satılacak ve alıcılar size yorum yapacaklardır. Eğer dikkatli ve özenli şekilde makaleler yazar ve SEO kurallarına uygun içerikler üretirseniz hızla tanınır ve siparişler de almaya başlarsınız. Böylece yazı yazarak para kazanmaya başlar ve gelir elde edersiniz.

Peki, makale yazarak para kazandıran siteler nelerdir? Şimdi sizlere kendi sevdiğim ve güvendiğim 3 web sitesinin adresini vereceğim:




Bu listeye özellikle ödeme alırken sorun yaşamayacağınız siteleri yazdım. İnternette ufak bir araştırma yaptığınızda daha birçok web sitesinin olduğunu göreceksiniz. Ancak bu liste dışındaki sitelerle çalışmadığım için nasıl olduklarını bilmiyorum. Eğer sizlerin de bildiğiniz güvenilir makale siteleri varsa yorum bölümünde, link vermeden, bizlerle paylaşabilirsiniz.

Size bir tavsiye daha vermek isterim: Birden fazla siteyle çalışacaksanız bu sayıyı 2 site ile sınırlayın. Çünkü aldığınız işleri yetiştiremezsiniz. Makale yazmak ya da içerik üretimi belli bir süre sonra mental olarak oldukça yorucu olabilen bir iştir. Bu nedenle olumsuz geri dönüşler almamak için bu sayıyı sınırlamanız gerçekten önemli.

Üçüncü yol olan hem blog açmak hem de makale sitelerinde çalışmak konusuna değinecek olursak, bu yöntemi ben en az 1 yıllık tecrübe edindikten sonra yapmanızı öneririm. Bunun en önemli nedeni ise şu: Eğer hiç tecrübeniz yokken bir blog açarsanız, büyük ihtimalle, yazılarınız hiç trafik almayacak ve kimse tarafından okunmayacaktır. Bu durum bir süre sonra moralinizi bozacağı ve şevkinizi kıracağı için bu yöntemle başlamak, bana göre, pek doğru değildir.

Nasıl Blogger Olunur?

Fakat siz ısrarla ben blog açmak istiyorum ya da direkt Blogger olarak para kazanmak istiyorum diyorsanız biraz zorlanacaksınız diyebilirim. Çünkü birçok blog yazarının yıllar içinde edindiği tecrübeyi siz de ancak zamanla edinebilirsiniz.

Eğer bu kadar beklemek istemiyorsanız da dışarıdan Blogger eğitimlerinden bir tanesini satın alarak aradaki bilgi açığını kapatmanız gerekecektir.

Eğer isterseniz benim de bu konuda A’dan Z’ye Blogger Eğitimi adında ve Blogger platformu temelinde anlattığım 7,5 saatlik bir UDEMY eğitimim bulunmakta. İsterseniz bir göz atabilirsiniz. Özellikle SEO uyumlu yazı yazmayı bilmiyorsanız ve Blogger platformunu daha önce hiç kullanmadıysanız bu tür eğitimler sizin için çok faydalı olacaktır.

Yazı yazarak para kazanmak konusunda son olarak şunu söylemem gerekiyor: Eğer internetten çalışarak para kazanmak ya da makale yazarak para kazanmak istiyorsanız şu 3 özelliği edinmeniz gerekecektir:

■ Sabırlı olmak

■ Merak duygunuzu diri tutmak

■ Kendinizi sürekli geliştirmek

Eğer bunlar zaten ben de var diyorsanız, hiç korkmadan bu yola girebilirsiniz. Herkese saygılar, sevgiler…

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Yazkazan sisteminin de iyi olduğunu duymuştum. Ancak çalışma fırsatım olmadı hiç. Sizin bilginiz var mı bununla ilgili?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazkazan sistemini kullanmadığım için maalesef yönlendiremiyorum sizi.

      Sil
  2. Serpil Kaya1/21/2020

    İyimakale bence Türkiye'deki en başarılı makale sitesi. Bir sürü site denedim ama en interaktif olan site iyimakale. Yazınız çok faydalı bu arada icerikbulutunu bilmiyordum sizden öğrendim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. İçerikbulutu çok sağlam platformdur. Ancak iyimakale de çok sağlamdır. Her iki site ile de gönül rahatlığıyla çalışabilirsiniz.

      Sil

1. Lütfen küfür veya hakaret içeren yorum yapmayın.
2. Yorumlara bağlantı (link) bırakmayın.
3. Yorumunuzun yazıyla ilgili olmasına özen gösterin.
4. Yaptığınız yorumun sorumluluğunun size ait olduğunu unutmayın.